21.1.10

Χαρτόνι μακέτας

Ένα από τα υλικά που πραγματικά έχω αγαπήσει, καθώς έχει άπειρες χρήσεις στις κατασκευές και στις χειροτεχνίες, είναι το χαρτόνι μακέτας του 1 εκατοστού, το λεγόμενο σάντουιτς (λέγεται έτσι γιατί στο εσωτερικό του έχει αφρώδες υλικό). Πωλείται σε μεγάλα χαρτοπωλεία, σε μαγαζιά με είδη χόμπυ και στο πλαίσιο προς 5.5 περίπου ευρώ η διάσταση 50 επί 70, και 10 περίπου ευρώ η διάσταση 70 επί 100.

Το θετικό με το χαρτόνι αυτό είναι το πάχος του και το υλικό που περιέχει, καθώς μπορείς να στερεώσεις το ένα κομμάτι με το άλλο χωρίς να χρησιμοποιήσεις κόλλα, με τη βοήθεια ακόμα και ... μιας οδοντογλυφίδας! Επίσης, αν και είναι αρκετά χοντρό κόβεται πάρα πολύ εύκολα με το κοπίδι.



Η πρώτη φορά που το χρησιμοποίησα ήταν για να φτιάξω τα μικρά σπιτάκια που χρησιμοποίησα ως διακοσμητικά για τα τραπέζια της βάφτισης. Έφτιαξα συνολικά 22 σπιτάκια σε παστελ χρωματισμούς, ροζ, γαλάζιο, κίτρινο, λαχανί και λιλά. Το χαρτόνι για το καθένα στοίχισε περίπου 5 ευρώ, οι νεραϊδούλες 2 και με τα υπόλοιπα διακοσμητικά υπολογίζω ότι θα μου βγήκε το ένα περίπου 10 ευρώ. Ήταν όμως πολύ εντυπωσιακά πάνω στα στρογγυλά τραπέζια και φεύγοντας οι καλεσμένοι τα πήραν μαζί τους και στόλισαν το σπίτι τους. Ακόμα τα βλέπω στα σπίτια που επισκέπτομαι, δύο σχεδόν χρόνια μετά τη βάφτιση!


Όλα μαζί (σε παράταξη):



Το πίσω μέρος του κάθε σπιτιού το στόλισα με χαρτοπετσέτα, για να έχει και αυτό κάποιο ενδιαφέρον.

Πάνω στα τραπέζια:

Στη συνέχεια έφτιαξα και ένα μεγαλύτερο σπιτάκι για να διακοσμήσω το γρασίδι στο χώρο όπου έγινε το τραπέζι.

στο γρασίδι:

Το σπιτάκι αυτό ήταν το μόνο πράγμα που μου έμεινε ενθύμιο από τη βάφτιση... όλα τα άλλα εξαφανίστηκαν εν ριπή οφθαλμού, ακόμα και πριν ξεκινήσει το μυστήριο!! Ανακυκλώνοντάς το έφτιαξα το μπούστο που παρουσίασα στην προηγούμενή μου ανάρτηση, ενώ έχω ακόμα δύο μεγάλα κομμάτια στην αποθήκη.

Κάτι άλλο που έφτιαξα με το χαρτόνι αυτό είναι αυτό το μικρό χάρτινο ρολογάκι:


Άλλες χρήσεις που μπορώ να σκεφτώ για το χαρτόνι αυτό είναι: εξώφυλλο για άλμπουμ ή βιβλίο ευχών (scrapbooking), παιδικό καδράκι με ζωγραφική ή τεχνική χαρτοπετσέτας, κουκλόσπιτο ή επιπλάκια κούκλας, πίνακα ανακοινώσεων, πινιάτα ....

Εντωμεταξύ, το χαρτόνι ως υλικό βρίσκει όλο και περισσότερες εφαρμογές στο σύγχρονο design. Πολύ ενδιαφέροντα έπιπλα από χαρτόνι δείτε εδώ .

20 σχόλια:

val είπε...

Ανεράιδα,στο μυαλό μου είσαι; Είχα απορία τι είναι αυτό το χαρτί και ποιες οι χρήσεις του. Τα παστελ χρώματα είναι χαρτόνι και χαρτοπετσέτες ή μπογιές; Βάφεται αυτό το χαρτί; Οι καλεσμένοι σας πρέπει να εντυπωσιάστηκαν. Ευχαριστώ και πάλι για τις ιδέες που μου έδωσες για το προσκλητήριο μου, τώρα άλλαξα το κείμενο και βρήκα χαρτί σαν της ακουαρέλας, τώρα το αποτέλεσμα θα δείξει...

Ανεράιδα είπε...

Το χαρτί αυτό βάφεται αν και θέλει τουλάχιστον 2 δόσεις, καθώς σας επιφάνεια είναι αρκετά λεία...Άλλα τα έχω βάψει, άλλα όχι...στα περισσότερα κόλλησα τη χαρτοπετσέτα στο πίσω μέρος και διακοσμητικό χαρτί στη σκεπή και στο πάτωμα.
Καλή επιτυχία με τα προσκλητήρια, είμαι σίγουρη ότι θα γίνουν υπέροχα!

peny είπε...

Πάρα πολύ ωραία τα σπιτάκια σου αλλά εγώ κάτι άλλο θέλω να σε ρωτήσω. Τι νεραίδες που τις βρήκες?

Δέσποινα είπε...

Πραγματικά άξιζε τον κόπο και τα χρήματα, ειδικά τα κορίτσια τα λατρεύουν κάτι τέτοια, ξέρω από την αδερφή μου (για να μη μιλήσω για μένα!!!)

Ανώνυμος είπε...

καταπλικτικη η δουλεια σου..θα μπορουσεσ να μασ πεισ που βρηκεσ τισ νεραιδουλεσ σου σε παρακαλω??

Ανεράιδα είπε...

Τις νεράιδες τις βρήκα σε πολλά μαγαζιά με μπομπονιέρες και τέτοια είδη, αλλά τις αγόρασα τελικά από το elxis.

Ανώνυμος είπε...

ανεράιδα που βρήκες τα κουκλάκια κτλ που έβαλες μέσα στα σπιτάκια?

Ανεράιδα είπε...

δες το αποπάνω σχόλιο

Ανώνυμος είπε...

einai apla TELEIA ta spitakia.... prin akoma diabasw to keimeno sou kai apla blepontas tis eikones pistepsa oti ta spitakia htan ftiagmena apo gipsosanida... kai twra pou to skeftome pisteyw oyi einai mia lysh gia fthnh kataskeyh mias kai einai elafria(analoga to paxos fysika) fthnh kai eykolo douleyth mias kai ayth kobete me ena aplo kopidi.... esy ti les???

Ανεράιδα είπε...

Ανώνυμε/η, ωραία η ιδέα της γυψοσανίδας!! Δεν την έχω δουλέψει και δεν ξέρω λεπτομέρειες βέβαια, αλλά φαντάζομαι θα είναι και πιο οικονομική από αυτό το χαρτόνι σάντουιτς που είναι ακριβό.....

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα εγω για αλλου πηγαινα αλλα δε μου κατσε οποτε θα σχολιασω εσενα. Ολα αυτα που φτιαχνεις , σορρυ κιολας, αλλα ειναι μαλακιες (πιπερι, κλπ ξερω). Για το δικο μου γουστο, νεραιδες σε σπιτια και και μαλακιες. 1ον οι νεραιδες συμβολιζουν τις πουτανες και τα σπιτακια το μπουρδελο. Το μονο που λειπει ειναι εεεεμμ... οι πελατες και ο νταβας για τη ταριφα. 2ον αυτα.

αλικη είπε...

Μα καλα εισαι σοβαρος ? αλλα τι να περιμενει κανεις απο ενα γουρουνι... μην τον ακους γλυκια μου, κανας παρισακτος θα ειναι που το μονο που θελει ειναι να μειωνει τους αλλους και δεν εκτιμα τον κοπο τους. Εγω σε υποστηριζω σε αυτο που κανεις, ειναι υπεροχο και συνεχισε το !!! Θα σου προτεινα μαλιστα να δοκιμασεις να βαλεις και διαφορα υλικα οπως αχνη και τρουφα σαν χιονι και αλλα τετοια διαφορα, αν και φανταζομαι πως θα το εχεις ηδη σκεφτει γιατι μου φαινεται πολυ προσεγμενη δουλεια :))) Και ασ'τον να σκασει απο το κακο του ο βλακας ;)

Ανώνυμος είπε...

ΓΕΙΑ ΣΟΥ...ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΎΕΣ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΕΣ!ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΕ ΡΩΤΗΣΩ ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΗΚΕΣ ΤΟ ΧΑΡΤΟΝΙ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΕΚΑΤΟΣΤΟΥ?ΕΓΩ ΟΣΑ ΕΧΩ ΒΡΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ 3 ΚΑΙ ΠΑΝΩ!!!!!!!!!!!!

Ανεράιδα είπε...

Στο πλαίσιο θα το βρεις.....

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα! Καταρχάς συγχαρητήρια για το site και τις κατασκευές σου.
Είναι όλα υπέροχα και με πολύ φαντασία σίγουρα!
Τα συγκεκριμένα νεραιδοσπιτάκια σου με ενέπνευσαν να αρχίσω να φτιάχνω σιγά - σιγά ένα κουκλόσπιτο για την Barbie της ανιψούλας μου. Θα προσπαθήσω βέβαια να το κάνω με χαρτόκουτο πρώτα αλλά μάλλον θα καταλήξω στο χαρτόνι μακέτας το οποίο δεν θα το είχα σκεφτεί πριν δω την ανάρτηση σου :)

Ανεράιδα είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανεράιδα είπε...

Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Αν θέλεις, δες κι εδώ για να πάρεις ιδέες: http://aneraida.blogspot.gr/2011/06/blog-post_22.html Είναι σπιτάκι από χαρτόκουτα...

Roula είπε...

Καλησπερα!πολυ ωραια τα σπιτακια σου αλλα κ το ρολοι!ηθελα να σε ρωτησω πως ειναι τοσο λειο στις ακρες το ρολοι?θελω να φτιαξω συννεφακια κ δεν εχω ξαναχρησιμοποιησει αυτο το χαρτονι.αν μπορεις να μ δωσεις καποιες οδηγιες!ευχαριστω!

Ανεράιδα είπε...

Το χαρτόνι αυτό λέγεται σάντουιτς γιατί εσωτερικά έχει ένα υλικό σαν φελιζόλ, πράγμα που το κάνει να κόβεται πολύ εύκολα με το κοπίδι. Κάνε μια δοκιμή να δεις αν σε βολεύει ως υλικό.... Είναι βέβαια ακριβούτσικο

Ανώνυμος είπε...

Γεια! Μήπως θα μπορούσες να μου πεις πως βαφεται το χαρτόνι μακετας? Φτιάχνω κάτι αστεριες με χαρτονι 3 χιλιοστών, προσπάθησα να τους βαψω με χρωμα πλαστικο, οικολογικο αλλα οτιδηποτε υπαρχει πανω τους σε φθορα φαίνεται κ μετα το στεγνωμα. Δεν χρησιμοποιησα πινέλο, τους βούτηξα στο χρωμα. Τους επιασα με καρφιτσα κ τους κρεμαω καπου να στεγνωσουν αλλα γενικα κ οι μικρές τελίτσες του χρώματος φαίνονται μετα. Υπάρχει κάποια λυση ωστε να βγουν λειοι γνωριζεις??? Πολλες στρωσεις χρώματος ισως ή να τους περνούσα προ βαφης με κατι αλλο απο κατω (τυπου σκληριντικο νυχιων πχ, λεω μια βλακεια τωρα) ωστε να βαψω κανονικα στην επιθυμητη αποχρωση μετα??? Τελος εχεις μηπως τροπο να τους πιανω μέσα απ το χρωμα χωρίς να αφήσει ιχνος? Προς στιγμην χρησιμοποιώ καρφίτσα. Σε ευχαριστω κ σορυ αν σε ζαλισα, ελπιζω να μου απαντήσεις....

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να διαβάσω τη γνώμη σου!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails