30.11.10

Χριστουγεννιάτικα σπιτάκια από πηλό

Από τότε που τέλειωσα και σας έδειξα αυτόν τον πύργο και σε σε συνδυασμό με τα (πάντα) εύστοχα σχόλιά σας μου ήρθε η ιδέα να φτιάξω κάτι παρόμοιο, αλλά σε σπιτάκι χριστουγεννιάτικο.....Στρώθηκα λοιπόν στη δουλειά (τρόπος του λέγειν, γιατί τα τρία αυτά σπιτάκια που θα δείτε τα φτιάχνω τώρα σχεδόν ένα μήνα!!) και ετοίμασα τα παρακάτω σπιτάκια-κηροπήγια (τα δύο από αυτά, στο τρίτο δε χωράει ρεσώ). (Ελπίζω ειλικρινά να μη λαμπαδιάσουμε καμιά ώρα!)









Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα ακριβώς αυτό στο μυαλό μου, αλλά εντόπισα μερικά λάθη (όπως ότι χρησιμοποίησα λίγο πηλό) και την επόμενη φορά πιστεύω ότι θα τα κάνω καλύτερα....Σκέφτομαι να κάνω αρκετά για να τα δωρίσω τώρα τα Χριστούγεννα....αν προλάβω γιατί θέλουν πολλή δουλειά....

Για να τα φτιάξουμε θα χρειαστούμε:
  • αυτοξηραινόμενο πηλό
  • χρώματα ακρυλικά
  • σύρμα και χαντρούλες για την καμινάδα
  • ένα κουτί από γάλα ή χυμό ή μπισκότα κλπ. για καλούπι
  • γκλίτερ, ατλακόλ, πιστόλι σιλικόνης, ζεστή σιλικόνη
Τα στάδια κατασκευής
Ανοίγουμε τον πηλό σε φύλλο και τον τυλίγουμε γύρω από το κουτί μας


Κόβουμε το πάνω μέρος στο σχέδιο που μας αρέσει


Σχεδιάζουμε και κόβουμε με το ειδικό εργαλείο ή με ένα μαχαιράκι/κοπίδι τις πόρτες, τα παράθυρα και τα λοιπά αρχιτεκτονικά στοιχεία του σπιτιού μας




Τα αφήνουμε τουλάχιστον δύο μέρες να στεγνώσουν και μετά αφαιρούμε προσεκτικά το κουτί από μέσα τους. Στην ανάγκη το σκίζουμε κιόλας.

Στη συνέχεια φτιάχνουμε τη σκεπή: ανοίγουμε πάλι τον πηλό, κόβουμε ένα ορθογώνιο κομμάτι (προηγουμένως έχουμε μετρήσει το πλάτος του σπιτιού και το βάζουμε πάνω
έτσι
Αφήνουμε να ξεραθεί και αυτό και μετά βάφουμε το σπίτι. Μπορούμε να φτιάξουμε και μια καμινάδα, να την κολλήσουμε όσο ο πηλός είναι νωπός στο σπίτι και να μπήξουμε ένα κομμάτι σύρμα μέσα της, στο πάνω μέρος του οποίου θα στερεώσουμε χάντρες (αυτό το είδα κάπου, σε μια ιστοσελίδα με κεραμικά, δε θυμάμαι όμως πού)
Για βάση στο γαλάζιο σπιτάκι έκανα ένα κύκλο από πηλό πάλι στον οποίο κόλλησα ένα χάρτινο σεμεδάκι κι όλα μαζί τα έβαψα με χρυσό σπρέυ.

Στις άκρες της σκεπής και των παραθύρων έβαλα σιγά-σιγά με οδοντογλυφίδα λίγη ατλακόλ για χιόνι και έρριξα άσπρη σκόνη



Ξέχασα να πω το καλύτερο: στον πίσω τοίχο άφησα άνοιγμα για να μπαίνει ρεσώ και να φωτίζεται!



Αραδιασμένα όλα μαζί στολίζουν το τζάκι μου!


 και φωτισμένα


Κουίζ: βλέπετε τη δεύτερη αξιοποίηση της αγαπημένης μου Χριστουγεννιάτικης χαρτοπετσέτας (με τα ρόδια); Θα σας πω αύριο γι' αυτό....

48 σχόλια:

Anzouya είπε...

Τέλεια ιδέα! Μπορείς να φτιάξεις ολόκληρο Χριστουγεννιάτικο χωριουδάκι και να στολίσεις μια γωνίτσα του σπιτιού. Δείχνουν πραγματικά υπέροχα!

Ξανθή είπε...

Χαρά στην υπομονή σου!!!
Αυτό με τα ρόδια πολύ μου άρεσε, περιμένω.

ek fysews δημιουργίες είπε...

Μα τι ομορφες κατασκευες ειναι αυτες που εκανες.Μπραβο.
Μου εβαλες ιδεες.Σε ευχαριστω που κανεις τοσο ομορφα πραγμτα και μπορουμε και τα βλεπουμε.
Φιλια και καλες δημιουργιες.

marilia είπε...

Τρέχω να φασκιώσω τα τελευταία σύρματα και μετά να ανοίξω τον πηλό σε φύλλο! Ετοιμάζουμε παζάρι στο σχολείο, λέμε!!!!!!!!!!!! :):):):) Τι δημιουργικό άγχος είν' αυτό που μ' έπιασε;;;;;

Σβουριχτοφιλί για τις ιδέες!!!!!

Λαμπρινή είπε...

ΤΙ όμορφα που είναι όλα...!Μπράβο και για τις οδηγίες σου καλή μου Ανεράιδα,εύκολα φαίνονται,μήπως να τα βάλω κι αυτά στη σειρά....???Χμμμ!!!

Χαρά Θεοδωρίτση είπε...

Πολυ χαριτωμένα σπιτάκια!
Κι εγω οτι έχει σχέση με φως με τρελλαίνει, σαν την πεταλούδα ένα πράγμα!!!
Πραγματικά δημιουργίες που δοκιμάζεις τα νεύρα και την υπομονή σου, μπράβο Ανεράϊδα!!!

SKonstantopoulou είπε...

υπέροχα είναι!!!! μπραβο! να ρωτησω κατι..πώς κόλλησες τη σκεπη στο σπιτι;
Και φανταζομαι οτι μπορείς να μην τα κλεισεις απο πισω τα σπιτακια και να ακολουθήσεις όλα τα βηματα οπως περιγραφεις, έτσι δεν είναι;
τελικά αγόρασα σήμερα το βερνίκι που μου είπες και όλα αυτα που είχα κανει "έλαμψαν"!

LL είπε...

Ανεράιδα μου γλυκιά πανέμορφα τα σπιτάκια σου και όντως... όμορφη ιδέα για δωράκια τώρα τα Χριστούγεννα!!! Φιλάκια....

Ανώνυμος είπε...

τι καταπληκτικες δημιουργιες ειναι αυτεςςςςς.. εχω μεινει αφωνηηηηηη..

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

Χαρας την υπομονη σου!!!!!!!!!!

lourdi lourdaki είπε...

Ομορφα που ειναι!!και καλοδουλεμενα! και με λεπτομερειες!!!μπραβο Ανεραιδα!!γει στα χερια σου!
Καλο βραδυ να εχεις!

eleni είπε...

Ανεράιδα,πανέμορφα!
Ξεχωρίζω το κόκκινο,για το χρώμα και το ιδιαίτερο σχήμα.Μπράβο!
Τα ρόδια στο ποτηράκι φαντάζουν τέλεια με το φως του κεριού!
Φιλιά!

Η ΑΠΕΝΑΤΙ ΟΧΘΗ είπε...

ομορφα ,υπεροχα ,τελεια!!!
Καλο βραδυ!!

NANTIA είπε...

Υπέροχα τα σπιτάκια! Σκεφτόμουν να αγοράσω εκείνα τα έτοιμα, που όμως κάποια είναι πανάκριβα. Νομίζω δεν αξίζει πια μετά την ανάρτησή σου και τις καταπληκτικές οδηγίες!!!
Περιμένω και το αυριανό!
Σε φιλώ!

SofiaSidi Arts and Creations είπε...

Τι όμορφα......πολύ ωραία ιδέα και άκρως κατατοπιστικές οι οδηγίες!

Μarion, είπε...

Πολύ όμορφα τα φωτισμένα σπιτάκια.. Και οι οδηγίες σου βοηθάνε πολύ.
Χαρά στην υπομονή σου πάντως. Γεια στα χέρια σου..
Φιλιά

spoon_n_love είπε...

Φανταστικά όλα είναι.Αυτό που μου αρέσει σε εσένα βρε κοριτσάκι είναι ότι μας τα λες όλα αναλυτικότατα.Σ ευχαριστούμε πολύ για τις συμβουλές σου και τις ιδέες σου.Μπράβοοοοοο

Ειρηνη Σ είπε...

Ανεραιδα μου καλη υπεροχη η γειτονια που εφτιαξες
και το ποτυρακι για το κερι κιαυτο ωραιο
γεια στα χερια σου

simonmad είπε...

Είναι κουκλίστικα και όχι απαραίτητα μόνο χριστουγεννιάτικο στολίδι. Το ποτήρι με τη χαρτοπετσέτα φέγγει πολύ όμορφα! Από τις αγαπημένες μου κατασκευές η συγκεκριμένη, και γενικά ό,τι φέγγει.

Ανώνυμος είπε...

Είναι σκέτη γλύκα τα σπιτάκια!Συγχαρητήρια!
Άννα,Βέροια

princess είπε...

καλα τι όμορφο που είναι ανεραιδα μου!! σκετη γλυκα μπράβο και πάλι.....................

lourdi lourdaki είπε...

Καλο μηνα!!περασα να σου πω..με υγεια!
Καλημερα!

olivetreegirl είπε...

Είσαι απίθανη!!! Καιρό τώρα θέλω να φτιάξω σπιτάκια για το τζάκι (όχι Χριστουγεννιάτικά, παντός καιρού)για να τα συνδυάσω με ένα κεραμικό στολίδι που μου έχουν χαρίσει, δίσταζα όμως... Τώρα που είδα τα δικά σου, μάλλον θα το τολμήσω, αν και απογοητεύτηκα όταν διάβασα ότι σου πήραν σχεδόν ένα μήνα (είμαι βλέπεις πολύ ανυπόμονη...). Σ'ευχαριστώ πολύ για την ενθάρρυνση και ετοιμάσου για απορίες!!!

vasiliki είπε...

Πάρα πολύ ωραία και απο αρχιτεκτονικής απόψεως.
θέλω να στείλω και εγω κάτι για την σελίδα με τα χριστουγενιάτικα. Πιστεύω να τα καταφέρω, αλλιώς θα σου σφυρίξω να έρθεις εσυ να τα πάρεις.:):)παίρνω θάρρος εεε;;;
Σε παρακολουθώ και σε θαυμάζω με τις όμορφες και πρωτότυπες , οικονομικές ιδέες σου.
Συγχαρητήρια!!!!!!!!!!
φιλί και καλό μήνα

Asteri (Maria) είπε...

Πανέμορφα!!!!!!!!!!! θα δοκιμάσω να φτιάξω :)
Καλό μήνα!!!

ArtAtHome είπε...

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΚΑΙ ΩΡΑΙΑ ΙΔΕΑΑ ΜΠΡΑΒΟΟΟΟΟΟΟΟΟ

Ανεράιδα είπε...

Anzouya, σε ευχαριστώ πολύ! Όντως θα είναι ωραία πολλά μαζί, σαν χωριουδάκι!!

Ξανθή, δεν είναι θέμα υπομονής τόσο, με βολεύουν αυτά που γίνονται σε δόσεις, χαχα, σε ευχαριστώ....

Κleoniki, σε ευχαριστώ! Θαυμάζω πολύ τη δουλειά σου....

Μarilia, μπράβο μπράβο!! Οίστρος δημιουργίας, χαίρομαι! Να μας τα δείξεις!!

Λαμπρινή, έχεις και τις βοηθούς σου εσύ, θα μεγαλουργήσεις! Μην το καθυστερείς καθόλου!!

Ανεράιδα είπε...

Χαρά, έλα μωρέ δεν είναι και τόσο της υπομονής.....όσο τα περιγράφω, τέλος πάντων....Σε ευχαριστώ Χαρούλα!

Σταυρούλα, με ατλακόλ την κόλλησα εγώ για να μη φαίνεται όταν στεγνώσει....Ναι, αν δεν τα κλείσεις έχεις κηροπήγια, το κόκκινο δεν το έχω κλείσει καθόλου, στο γαλάζιο έχω κάνει μια μεγάλη πόρτα....Σόρυ, δεν το σκέφτηκα να τα φωτογραφίσω από πίσω...

LiViLaVi, άσε φέτος θα πέσει πολύ χειροποίητο δώρο.....θενκς!

Simone, να ΄σαι καλά κούκλα μου!\

Ρίκη, γαϊδουρινή!!! Χαχα

Ανεράιδα είπε...

Lourdi, σε ευχαριστώ καλή μου!!

Eleni, να ‘σαι καλά! Φιλιά κι από μένα!

Χρυσά Στάχυα, καλή σου μέρα, σε ευχαριστώ!

Νάντια, πού τα είδες αυτά που λες; Δεν έχω βρει τίποτα τέτοιο και θα ήθελα να δω...για έμπνευση, you know, χαχα

Sofia, σε ευχαριστώωω!

Ανεράιδα είπε...

Marion, να ‘σαι καλά, σε ευχαριστώ για τις ευχές!

Nadia, σε ευχαριστώ....κι ό,τι θέλετε και δεν το έχω πει, να με ρωτάτε....

Ειρήνη, επίσης ευχαριστώ!

Simonmad, τώρα τα Χριστούγεννα έχουν την τιμητική τους τα φωτάκια...συμφωνώ μαζί σου!

Άννα μου, σε ευχαριστώ! Πότε καλέ θα κάνεις κι εσύ ένα μπλογκ να σου ανταποδίδω τις επισκέψεις σου;;

Ανεράιδα είπε...

Princess, μας έλειψες κουκλίτσα!

Lourdi, επίσης καλό μήνα!

Olivetreegirl, ΟΧΙ ΟΧΙ μην απογοητεύεσαι!! Εμένα μου πήραν ένα μήνα γιατί ασχολιόμουν από ελάχιστα έως καθόλου κάθε μέρα.....Συνολικά δε θέλουν πολλή δουλειά....είναι η λεγόμενη κατασκευή με δόσεις που εμένα με βολεύει αφάνταστα, γιατί ασχολούμαι 5-10 λεπτά την ημέρα....και αν.....Μπορείς να φτιάξεις την πρώτη μέρα όλα τα κομμάτια μαζί, σκεπή, σπίτι, βάση και μετά από δυο μέρες που θα έχουν στεγνώσει τα κολλάς, τα βάφεις και είναι έτοιμα! Ό,τι απορίες έχεις, εδώ είμαι!!

Vasiliki, εννοείται ότι μπορώ να βοηθήσω στα Χρισουγεννιάτικα, αν και είναι εύκολο μωρέ....τέλος πάντων, ό,τι θέλεις πες μου!

Asteri, να δοκιμάσεις!!! Περιμένω με ανυπομονησία να σου κλέψω ιδέες, χαχα

ArtAtHome, ευχαριστώωω!!

Μαρία Sweet Art είπε...

Τέλεια, τέλεια, τέλεια!!!!!!
Μπράβο σου είναι πάρα πολύ όμορφα όσο για την υπομονή άμα θέλεις πολύ να φτιάξεις κάτι τη βρίσκεις και λαχταράς να δεις το αποτέλεσμα!
Φιλάκια

Ανώνυμος είπε...

περασα να δω τι κανεις... καλο μηναααααααα..

para-kelsoscooks είπε...

Καλό και δημιουργικό μήνα.Πολύ ωραία τα σπιτάκια σου. Και η δεύτερη κατασκεύη σου με τα ρόδια είναι ωραία. Προορίζεται και αυτό για ρεσώ, αν δεν κάνω λάθος. Αν είμαι σωστή θα πρέπει να βγάζει ωραίο φως, γλυκό.

Rena είπε...

Καλό μήνα!
Ωραία ατμόσφαιρα φτιάχνουν οι κατασκευές,ονειρική!

Demi είπε...

Μπράβο Ανεραιδα!!!σουπερ τα σπιτακια σου ....υπομονη αρκετη και πολυ χρόνο!!!εεε;;;μπραβο σου τέλεια!!!

sweet dreams είπε...

καλο μηνα πολυ ωραια τα σπιτακια σου!

marilia είπε...

Άκου τι έπαθα: Πήρα αυτοξηραινόμενο χρωματιστό πηλό μοντελισμού και φάσκιωσα ένα ποτήρι πλαστικό από για να φτιάξω ένα... στρουμφόσπιτο. Στο καπάκι του έβαλα κόκκινο πηλό για την οροφή. Τα άφησα όλη νύχτα στη σκάλα να στεγνώσουν με τον αέρα και σήμερα βρήκα τον πηλό του ποτηριού σπασμένο και τον κουτί του χυμού (δεύτερη απόπειρα) ξεκολλημένο από το άλλο σπιτάκι. Γιατί συνέβη αυτό; Ήταν σαν να "φούσκωσε" και ξεκόλλησε. ???????

Ανώνυμος είπε...

Είναι τέλεια τα σπιτάκια !!! έχω αρχίσει να δουλεύω και εγώ πηλό και τώρα μου έδωσες ιδέα!! Να σε ρωτήσω κάτι μια που βλέπω ότι το κατέχεις ? έχω φτιάξει κάτι όμορφες μαργαρίτες από ψυχρό πηλό και έβαλα στο πίσω μέρος σύρμα για να τα στερεώσω μετά σε ένα στεφάνι, μόλις στέγνωσαν τα συρματάκια βγαίνουν και δεν μπορώ να τα στερεώσω. Ξέρεις αν υπάρχει ειδική κόλλα για πηλό που θα μπορούσα να βάλω για να τα κολλήσω. Η σιλικόνη που δοκίμασα δεν πιάνει ….κορίτσια βοήθεια !!! έχω φτιάξει 50μαργαρίτες και προς το παρόν είναι μέσα σε ένα κουτί….κλαψ
Βασω

Ανεράιδα είπε...

Γεια σου, Βάσω!! Βάλε ατλακόλ (πηχτή) στην τρυπούλα με μια οδοντογλυφίδα και πιστεύω ότι θα στερεωθεί το σύρμα...Αυτό συμβαίνει μάλλον επειδή ο πηλός στεγνώνοντας συστέλλεται και η τρυπούλα μεγαλώνει, οπότε όσο πιο βαθιά μπήξεις το συρματάκι τόσο λιγότερες πιθανότητες έχει να φύγει. Η κατασκευή σου ακούγεται πάρα πολύ καλή, δείξε μας τη όταν την τελειώσεις! Ελπίζω να τα καταφέρεις με την ατλακόλ, καλή επιτυχία!

Barbara είπε...

Είναι όλα πολύ όμορφα. Σήμερα σε ανακαλυψα. Θέλω να προσπαθήσω να φτιάξω νεραϊδες (νομίζω τις φτιάχνουν απο πηλό) και εχει τώρα 2 ώρες που σε απολαμβάνω. Είδα και το video με το ρόδι. Πολύ ωράια ιδέα για δώρο. Είσαι πραγματικα χρυσοχέρα. Πιο πολύ μου άρεσε που είπες πως δεν πήγες σε κάποια σχολή. Κι εγώ έτσι πορεύομαι. Φτιάχνω τρισδιάστατα κάδρα για φωτογραφίες και χρησιμοποιώ πολλές τεχνικές. Θα προσπαθήσω με τον πηλό να φτιάξω σπιτάκια. Ευχαριστώ

Προκόπης είπε...

Ανεραίδα έκανα ενα σπιτάκι σαν αυτο εδώ αλλα οταν το έβαψα με ακρυλίκα (μπλέ) δεν βγήκε καλο! αλλου ειναι λίγο πιο ανοιχτό και αλλου λιγο πιο σκούρο! τι να κάνω για να μην μου βγένει έτσι?

Ανεράιδα είπε...

Προκόπη, μάλλον θέλει κι άλλο χέρι χρώμα....Μία φορά το πέρασες;;

Προκόπης είπε...

είχες δίκιο! το πέρασα ενα χέρακι ακόμα και έγινε!!

Ανεράιδα είπε...

Αν θέλεις στείλε μου να το δω στο aneraida10@gmail.com

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΚΟΠΕΛΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΤΕΛΕΙΟ ΕΧΩ ΞΕΤΡΕΛΑΘΕΙ ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΩ ΟΛΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΦΤΙΑΞΕΙ,ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΑΤΑΙ ΜΕ ΕΝΑ.....ΟΥΑΟΥ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nikiad.blogspot.gr είπε...

Τί φανταστική ιδέα!!Ανακάλυψα το blog σου πριν μισή ώρα και δεν μπορώ να ξεκολλήσω !!!
Νίκη

aliki είπε...

Γλυκούλι! Εκπληκτική ιδέα! Μπράβο!

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να διαβάσω τη γνώμη σου!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails