13.10.10

Αυτοσχέδια κορνίζα από φελιζόλ

Ένας πολύ εύκολος τρόπος για να φτιάξουμε πλαίσιο (κορνίζα) σε μια ζωγραφιά, σε μια φωτογραφία  ή και σε αφίσα είναι οι παρακάτω βέργες από φελιζόλ, τις οποίες  μπορούμε να βρούμε σε καταστήματα με χρώματα και σιδηρικά ή στο Πράκτικερ, είναι πολύ οικονομικές και εύχρηστες και έχουν πάρα πολλές χρήσεις.



Για να σχηματίσουμε το πλαίσιο θα πρέπει αρχικά να μετρήσουμε το έργο που θέλουμε να κορνιζώσουμε. Στη δική μου περίπτωση είναι η παρακάτω ζωγραφιά:
Μετρώ λοιπόν το πλάτος της ζωγραφιάς (αν θέλω αφήνω και πασπαρτού) και σημειώνω δυο γραμμούλες στη βέργα.


Στη συνέχεια κόβω με ένα κοπίδι από τις γραμμούλες προς τα πάνω σε γωνία 45 μοιρών.



Το ίδιο κάνω άλλη μια φορά κι έτσι έχω το πάνω και το κάτω πηχάκι του πλαισίου.

Ύστερα μετρώ το ύψος της ζωγραφιάς και με τον ίδιο ακριβώς τρόπο κόβω και τα δύο πλαϊνά (πάντα κόβω σε γωνία 90 μοιρών)

Το μόνο που μένει τώρα είναι να βάψω τα κομμάτια ό,τι χρώμα θέλω και να τα κολλήσω γερά,  ώστε να σχηματίσω το πλαίσιο
Ύστερα το κολλάω πάνω στη ζωγραφιά και η κορνίζα μου είναι έτοιμη.


Το ίδιο κόλπο έχω χρησιμοποιήσει σε αυτό εδώ το κάδρο. Πρόκειται για ένα μικρότερο καμβά που έχω ζωγραφίσει και κολλήσει σε ένα μεγαλύτερο στον οποίο έχω κάνει κρακελέ. Στο μεγαλύτερο κόλλησα το πλαίσιο με το φελιζόλ...
...και μάλιστα εδώ έβαψα το φελιζόλ πρώτα σκούρo και μετά λευκό, σε κάποια σημεία έτριψα με γυαλόχαρτο και φάνηκε το αποκάτω χρώμα...έτσι απέκτησε μια όψη shabby chic (ελπίζω). Δε μου κόλλησε βέβαια καλά, αλλά σας το βάζω να το δείτε σαν ιδέα....Εσείς θα φροντίσετε η βέργα που θα αγοράσετε να είναι όσο το δυνατόν πιο επίπεδη από την πίσω μεριά....αλλιώς θα παιδευτείτε πολύ να την κόψετε έτσι ώστε να εφαρμόζει τέλεια το ένα κομμάτι στο άλλο....

33 σχόλια:

eleni είπε...

Ανεράιδα,μετά από μέρες επέστρεψα και πάλι στη βάση μου.
Τι όμορφη ιδέα!Αναρωτιόμουν πώς θα μπορούσα να φτιάξω πλαίσιο στη ζωγραφική μου.Το δύσκολο είναι ότι εδώ δεν πρόκειται να βρω το υλικό,όταν ξαναπάω στην Αθήνα, θα προμηθευτώ.
Φιλιά!

eleni είπε...

Το καδράκι σε στυλ shabby είναι πολύ όμορφο!
Έτσι το φτιάχνουμε,μια χαρά η τεχνική σου.

Rena είπε...

Αχου τι όμορφα που είναι!
Και είναι και μια πολύ οικονομική λύση για κορνίζα!

Λίνα είπε...

Πολύ ωραία η ιδέα του φελιζόλ. Ευκαιρία να φτιάξω επιτέλους της κόρης μου ένα πίνακα που με παρακαλάει 1 χρόνο τώρα. Αλλά ξεχνούσα να βρω κάτι να τις το φτιάξω. Ή να τον πάω να τις τον φτιάξουν.
Να 'σαι καλά Ανεράιδα για την ωραία ιδέα σου.
Καλό βράδυ.

NANTIA είπε...

Ωραία ιδέα και εύκολη! Λες κρακελέ να πιάνει πάνω στο φελιζόλ; Μου άρεσε το shabby chic στυλ!
Καλό βράδυ!

Δημιουργία είπε...

Το φελιζολ τυπου γυψινου ειναι προσιτο για πολλες κατασκευες.

Ειρηνη Σ είπε...

ωραία ιδέα και πολυ οικονομική
ευχαρηστούμε

Ανώνυμος είπε...

Τι να πω βρε Ανεράιδα είσαι τελικά επαγγελματίας και στη σύλληψη και στην υλοποίηση κάθε ιδέας σου!Τέλεια!
Άννα,Βέροια

LL είπε...

Για μια ακόμη φορά πολύ καλή η ιδέα σου!!! Και το shabby chic πινακάκι σου πολύ όμορφο!!! Φιλιά!!!

Πλεκτο Εγκωμιο είπε...

Φανταστικό!! Δεν ήξερα οτι υπάρχει τέτοιο υλικό! Ευχαριστούμε πολύ για τις πανέμορφες, πανεξυπνες και πολύ οικονομικές ιδέες σου! Φιλιά πολλά!

olivetreegirl είπε...

Δεν είχα ιδέα ότι υπάρχει αυτό το υλικό!! Πολύ καλό!!!

Unknown είπε...

Υπεροχη ιδέα!!!! Για πες μου τώρα τα κομάτια του φελιζόλ τα κόλλησες με απλή κόλλα ή χρησιμοποιησες κάτι άλλο?

Τι κρίμα να μην έχω ένα Praktiker εδώ κοντά!!!!

Φιλιά

Ανεράιδα είπε...

Ελένη, καλώς ξαναήλθες!!Μας έλειψες... Για το chic είχα μια μικρούλα επιφύλαξη, χαχα

Ρένα, ακριβώς αυτό. Και για αφίσες, φωτογραφίες κλπ

Λίνα μου, σε ευχαριστώ, χαίρομαι αν σου έδωσα ιδέα!

Νάντια, νομίζω ναι....πάντως βάφεται, διακοσμείται με ντεκουπάζ, οπότε δε νομίζω να υπάρχει πρόβλημα με το κρακελέ....

Δημιουργία, όντως έχει άπειρες εφαρμογές....

Ανεράιδα είπε...

Ειρήνη, να 'σαι καλά, ευχαριστώ!

Αννούλα από Βέροια, ευχαριστώ επίσης για τα καλά σου λόγια!

LiViLaVi, χαίρομαι που σ' αρέσει, φιλιά!

Πλεκτό Εγκώμιο, κι εγώ ευχαριστώ κοπέλα μου για τα καλά σου λόγια!

Olivetreegirl, κι εγώ όταν το έμαθα ενθουσιάστηκα...

Maria Z, μπορείς να βρεις και σε κατάστημα με χρώματα για τοίχους, κάνε μια ερώτηση, εγώ από εκεί τα πήρα.....συνήθως το βάζουν αντί για μπορντούρα στη μέση του τοίχου, chair rail το λένε οι Αμερικάνοι. Τώρα για το πώς το κολλάω, ζεστή σιλικόνη χρησιμοποιώ αλλά δεν είναι και ό,τι καλύτερο, μπορεί να ξεκολλήσει....το καλό της είναι ότι κολλάει γρήγορα και δεν αναγκάζεσαι να το κρατάς εκεί με τις ώρες....

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

Με την κόρη μου χαζεύουμε τις δημιουργίες σου κοριτσάκι μου, φιλάκια Αχτιδένια!

Λαμπρινή είπε...

Πολύ καλή η ιδέα και οικονομική αλλά δεν νομίζω ότι θα το βρω εύκολα,αυτό το υλικό,εδώ κάτω.Θα το έχω στα υπόψην όμως!Αυτό που θέλω να σε ρωτήσω είναι πως τα προλαβαίνεις όλα...Έχω πάθει πλάκα μαζί σου.Θέλω κι εγώ τόσα να κάνω,τα έχω βάλει σε μια σειρά στο μυαλό μου και δεν έχω τον χρόνο...Η μέρα είναι τόσο γεμάτη με δουλειές και διάβασμα που μας πιάνει η νύχτα και δεν προλαβαίνω τίποτα!!Είσαι απίστευτη και σου αξίζουν χίλια μπράβο!!

Irini είπε...

Πολύ καλή ιδέα και σαν υλικό ευκολοδούλευτα μα προπαντός οικονομικά!!!

simonmad είπε...

Έξυπνη ιδέα και οικονομική! Μου άρεσε και η ζωγραφιά σου στον καμβά!!

sweet dreams είπε...

Πολυ ωραιες οι δημιουργιες σου!

sonora είπε...

Πολύ ωραία ιδέα Ανεράιδα,και οιεπεξηγήσεις για τη φαλτσογωνιά επίσης.Το φελιζόλ κολλά καλά και με απλή βενζινόκολα,θέλει όμως προσοχή στην ποσότητα,να μην τρέξει,γιατί μετά δεν πιάνει το χρώμα.Να είσαι καλά και πάντα με έμπνευση.

Ρεβεκκα είπε...

Αλλη μια ομορφη ιδεα.Επισης τα γραφεις τοσο αναλυτικα που μπορει καποιος να τα υλοποιησει με ευκολια...

"ζαχαρούλα.." είπε...

άψογη ιδέα!!!!
θα το επιχειρήσω!!!

καλημέρα!!!!!!!!!

misirlouka είπε...

ANERAIDA ΜΟΥ...πολυ καλη ιδεα ,ομορφη ,οικονομικη..και Οδηγιες αψογες!!!
Να εχεις ενα ομορφο Σκ.φιλιααα

Florendia είπε...

Πολυ καλή η κορνίζα και η ιδέα που μου έδωσες για το παλτό τέλεια! Thanx!

eleni είπε...

Μια χαρά το έγραψες,όπως και το έφτιαξες!
Καλό Σ/Κ-φιλιά!

drosostalitsa είπε...

Πολύ ωραία ιδέα! Και μπορείς να το βάψεις ότι χρώμα θες για να ταιριάζει με τη διακόσμηση.. Μπράβο Ανεραιδα!

Φιλάκια ***

Chrissa είπε...

Καλησπερα!Παρακολουθω και γω απο καιρο το μπλογκ σου και καθε φορα εντυπωσιαζομαι ολο και περισσοτερο!!Μαλιστα τα κανεις να φαινονται τοσο ευκολα που χωρις καν να πιανει το χερι μου θελησα και γω να πειραματιστω με το ντεκουπαζ..Πηρα λοιπον απ τα Τζαμπο ακρυλικα χρωματα καμβαδες κτλ,κολλα ατλακολ πινελα καιχαρτοπετσετες και ειπα να το τολμησω..Να σε ρωτησω ομως κατι τα ακρυλικα χρωματα διαλυονται με νερο?Τα καδρακια πχ ειναι με ακρυλικα χρωματα βαμμενα?Και κατι αλλο την ατλακολ τη διαλυουμαι και αυτη με νερο γιατι διαβασα στο νετ κατι τετοιο...Περιμενω αυτες τις διευκρινησεις αν δε σου κανει κοπο για να ξεκινησω...να δω τι θα βγει...χαχαχαχααχ

Σε ευχαριστω εκ των προτερων..
ΥΓ:Σε εκανα add και στο fb...:P
Συγγνωμη για το μεγαλο μνμ.....

misirlouka είπε...

Ανεραιδα θα ηθελα να σε ρωτησω 1-2 πραγματακια...προσπαθησα στο mail σου αλλα δεν μπορεσα.
Μηπως γινεται να μου στειλεις ενα mail sto δικο μου(ειναι πανω πανω στην σελιδα μου) για να μπορεσω να σε ρωτησω?
φιλια και να εχεις μια υπεροχη βδομαδα

Ανεράιδα είπε...

Κορίτσια, ευχαριστώ πολύ πολύ για τα σχόλιά σας και χαίρομαι που σας άρεσε το ψευδογύψινο...

Chrissa, γεια σου! και τα ακρυλικά και η ατλακόλ διαλύονται με νερό....στην ατλακόλ θα φροντίσεις να βάλεις τόση ποσότητα νερού ώστε να απλώνεται όμορφα χωρίς να σκίζει τη χαρτοπετσέτα, αλλά και χωρίς να τη γεμίζει νερά....Από το τζάμπο μάλλον τέμπερες θα πήρες, κι αυτές αραιώνονται με νερό...πρόσεχε μόνο στο κομμάτι που θα βάλεις τη χαρτοπετσέτα να είναι άσπρο από κάτω για να φανεί το σχέδιό της....Ελπίζω να σε βοήθησα, αν θες κάτι άλλο, στείλε μου μέιλ aneraida10@gmail.com

Ειρήνη είπε...

Πάρα πολύ έξυπνο! Μπράβο!

Ανώνυμος είπε...

ΤΕΛΕΙΕΣ ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΣΟΥ!!!!ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!!!
ΜΗΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΠΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΚΡΑΚΕΛΕ ΚΑΙ ΤΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΙΚΟΝΑ?

Ανεράιδα είπε...

Για το κρακελέ, έχω ένα ειδικό βερνίκι που το περνάς στην επιφάνεια που θέλεις να κρακελάρεις, περιμένεις ένα δίωρο και μετά βάφεις με το χρώμα που θέλεις να "σπάσει"....Στο συγκρεκριμένο πίνακα για παράδειγμα, κάτω είχα περάσει το χρυσό, μετά το βερνίκι κρακελέ και μετά το πράσινο χρώμα που φαίνεται. Στον τελευταίο πάλι με την κοπέλα έχω κολλήσει ένα μικρότερο καμβά σε ένα μεγαλύτερο....

Phantasmagoric missions είπε...

Στο σπίτι μου στο ταβάνι φελιζόλ έχω βάλει αντί για γύψινα.Τι έξυπνη ιδέα δεν το χα σκεφτεί!Αν θες γίνε και εσύ μέλος μου αν σου αρέσει το blog μου.Καλή επιτυχία! http://tizitas.blogspot.gr/

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να διαβάσω τη γνώμη σου!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails